Thursday, May 23, 2013

Pieniä jämätöitä


Hitaasti etenevät minun käsityöni nyt, mutta jotain pientä olen sentään saanut valmiiksi jämälangoista. Pirjo esitteli täällä söpösiä pöllöjään ja minä olin myyty.  Kiitos Pirjolle!



 Heti aloin niitä virkkaamaan ja tässä ne kolme ensimmäistä, jotka ovat nyt valmiina.  Lisääkin näitä saattaa valmistua, sillä pienten kerien jämälankapussit ja pari virkkuukoukkua ovat edelleen pöydällä. Ja monta ideaa mielessä, mihin kaikkeen voisi pöllöjä käyttää.



Tein myös ovistopparin pitämään ristivedossakin ovea auki. Nämä helteiset päiväthän sallivat ovien olevan auki pitkin päivää, joten ristivedolta on vaikea välttyä.  Otin vain sopivan kiven pihalta ja sen päälle tein pylväillä sopivan kokoisen pussukan.  Punotulla nyörillä pussin suu kiinni ja se on siinä.

Lisää tekstiä näistä tekeleistäni löytyy taas Lankapirtissä.

Erilaisia jämälankoja kului pöllöihin yhteensä 55 g  ja ovistoppariin 25 g.


6 comments:

Puputsi said...

Toi ovistopparihan on vallan nerokas ja just hyvä mökkituliainen näin kesän kynnyksellä. Kiitos ideasta!

Matleena said...

Kiitos, Puputsi! Ja pienillä muutoksilla saa erinäköisiä stoppareita. :)

MysteryKnitter said...

Kaikkea te osaattekin! Mä en sais aikaan ku sutta ja sekundaa.

Kaye said...

Kivoja töitä oot saanut aikaiseksi! =)

Matleena said...

MysteryKnitter ja Kaye, kiitos! :)

Tintti said...

Grammat kirjattu :-)